2009-08-03



Har jobbat nu på semestern med att få det klart och så här blev det mitt nya rum!
I anslutning till vårat hus finns det några byggnader so har varit chaketuri en gång i tiden för ca 20 år sedan och det är det som vi nu håller på att renovera.
Först ut blev mitt rum med egen ingång och lungn och ro hoppas jag att jag skall spendera många timmar där ute.
Det enda som blev lite dumt var dörren på utsidan som hade ett fönster och där satte vi en skiva på insidan som lyser igenom ut! Är det någon av er som har ett bra förslag på vad man kan göra för att det skall se snyggt ut?? Kom gärna med förslag, det skall tåla regn och rusk eftersom jag får sätta det på utsidan av fönstret. Den som kommer med ett bra förslag som jag kan använda mig av får en liten belöning!!











































































5 kommentarer:

  1. Wow, vilket fint scraprum!! Önskar att jag hade sånt utrymme... måste bara fråga - är det inte krångligt att nå alla dekorationer du satt i taket?? *säger jag som är så kort, hihi...*

    SvaraRadera
  2. Jag har en liten trapstege så det går jättebra!!

    SvaraRadera
  3. Shit vad fint! Jag vill så gärna få ordning i mitt scraprum också.
    Jag har en liten ide´ till dörren... Scrappa en "skylt" eller nåt och sätt för en tunn plexiskiva. Täta med lite silikon runt så skyddas det mot väta.
    Grattis till DTuppdraget också!!!

    SvaraRadera
  4. Wow vilket rum du har!
    Idé för dörren. Laminera fina papper i kvadrater. Sätt ihop dom med öljetter och band så det blir som en slags gardin.
    Tex. laminera papper i storleken 10x10 cm. Sätt öljetter i alla hörn. knyt ihop alla bitarna i hörnen.

    SvaraRadera
  5. Härligt rum! Du skulle gjort träskivan som en liten dörr som gick att öppna på insidan så att du kunde sätta en LO mellan glaset och träskivan. Denna LO skulle du sen kunna byta ut med jämna mellanrum.

    SvaraRadera